Автор |
Сообщение |
|
Дата: 01 Ноя 2016 12:45:59
#
нет с парохода достался некомплект был, самого терминала не было.Смущает наличие в антенне таких мс как max2314 (CDMA IF VGAs and I/Q Demodulators with VCO and Synthesizer) и ad8346 (0.8 GHz-2.5 GHz Quadrature Modulator) а так же TMS320VC5410 (Digital Signal Processor), не происходит ли вся обработка в антенне?
|
|
Дата: 01 Ноя 2016 13:23:47 · Поправил: marvel (01 Ноя 2016 13:25:50)
#
Тогда возможно пч выходит или вообще iq...
Тогда вч разъем зачем ей?
Но питание я ей подал бы все-таки, и осциллографом через вч-развязку глянул.
|
Реклама Google
|
|
|
Дата: 01 Ноя 2016 14:00:13
#
marvel
подожду маленько, может схема есть у кого, ну а нет дак буду подавать питание и смотреть
|
|
Дата: 01 Ноя 2016 16:14:28
#
Ernk
Либо можете пойти другим путем. Путем вмешательства...
На антенну идет дуплексер. У дуплексера 2 плеча - одно 1620-1650 (это аплинк вам не нужен, отбрасываете его), другое 1520-1550 идет на мшу - это вам и нужно. Далее по цепи ищите выход этого мшу и цепляете микрокоаксиалом на вч разъем.
|
|
Дата: 01 Ноя 2016 16:18:47
#
На антенну идет дуплексер. У дуплексера 2 плеча - одно 1620-1650 (это аплинк вам не нужен, отбрасываете его), другое 1520-1550 идет на мшу - это вам и нужно. Далее по цепи ищите выход этого мшу и цепляете микрокоаксиалом на вч разъем.
Об этом тоже думал, но буду ждать вдруг со схемой повезет, еще там разъем стоит к которому модуль жпс подключен, правда он с фильтром.
|
|
Дата: 01 Ноя 2016 16:24:56
#
еще там разъем стоит к которому модуль жпс подключен, правда он с фильтром.
Вот к этому разъему как раз и было бы рационально подключить выход вч с мшу (предварительно отключив его от gps).
|
|
Дата: 01 Ноя 2016 16:37:23
#
дак этот разъем уже к мшу подключен должен быть, антенна одна и связь и gps
|
|
Дата: 01 Ноя 2016 17:17:40 · Поправил: marvel (01 Ноя 2016 17:18:10)
#
антенна одна
То что антенна одна я согласен. Но сигнал все равно должен разветвляться на тракт GPS (там фильтр видимо на 1575) и на дуплексер тракта приемопередатчика Inmarsat-C. ИМХО.
|
|
Дата: 03 Ноя 2016 15:12:23 · Поправил: BATONS (03 Ноя 2016 15:20:46)
#
Ernk
раз микросхемы есть, значит по любому туда питание подается, а его можно подать только через ВЧ разъем.
посмотрите на плате, рядом с ВЧ разъемом, должна быть индуктивность, по которой и идет постоянка...а далее должен быть какой-нить интегральный стабилизатор, по даташиту и посомтрите какое у него входное напряжение...
marvel правильно сказал,питание там 12 вольт будет как минимум
|
|
Дата: 03 Ноя 2016 16:24:07
#
marvel правильно сказал,питание там 12 вольт будет как минимум
Так там помимо питания, еще и управление настройкой идет, раз там микросхема синтезатора стоит, и еще вдогонку пол-приемника на другой микросхеме. Так что это по сути своей "вещь в себе" (c) И.Кант.
Схема нужна разбираться, или переделывать, и убирать лишнее...
|
|
Дата: 03 Ноя 2016 16:55:58
#
Схема нужна разбираться, или переделывать, и убирать лишнее...
вот и я про это...
|
|
Дата: 03 Ноя 2016 17:11:08 · Поправил: Ernk (03 Ноя 2016 17:49:01)
#
|
|
Дата: 03 Ноя 2016 17:13:02
#
marvel
У меня к стати в антенне от Tranphone 252 тоже в только выход ВЧ... по которому идет и питание и управление антенной (башку поворачивает на спутник) по протоколу RS485...
|
|
Дата: 04 Ноя 2016 16:41:23
#
Ernk
Да уж! У вас там даже опорный генератор стоит.
|
|
Дата: 04 Ноя 2016 17:56:38
#
Верхний разъем это подключение антенны , внизу справа это выход на gps, но он идет через фильтр, теоретически вроде если фильтр заменить кондером то получим полный сигнал с мшу, мшу 4-х ногий тр-р c маркировкой V6, все что смог найти из справочников не подходит по цоколевке.
|
|
Дата: 22 Ноя 2016 22:31:55 · Поправил: BATONS (22 Ноя 2016 22:45:38)
#
Выложу тоже пару фото уже устаревшего агрегата KVH tracphone 252.
KVH tracphone 252 - это обновленная модель KVH tracphone 25, разница там в том, что в 25 гироскопы, компас и акселерометр (они отвечают за "удержание направления на спутник при движении и качки корабля/лодки) выведены отдельными блоками, тогда как в 252 версию их встроили внутрь антенны.
Общий вид
Увеличить
Вид со снятым колпаком и открученным поворотным блоком антенны
Увеличить
черная коробка с права - это УВЧ приемника и усилитель передатчика, так же туда встроен стабилизатор питания и какая-то логика, плюс интерфейс RS485 по котороуму в зависимости от выбранного в ПО спутника устанавливается антенна по азимуту и углу элевации. С права - зеленая плата - это блок управления антенной, там два шаговых двигателя, и несколько микропроцессоров и АЦП, которые обрабатывают данные с трех гироскопов и одного акселерометра.
Оборот этой зеленой платы:
Увеличить
Алюминевые коробочки - это и есть гироскопы
А это фото потрошков той самой серой коробочки. УВЧ приемника
Увеличить
оконечный усилитель передатчика
Увеличить
вся плата
Увеличить |
|
Дата: 22 Ноя 2016 22:37:11 · Поправил: BATONS (22 Ноя 2016 22:39:28)
#
Вот как выглядит компас
Увеличить
а это потрошки гироскопа
Увеличить
Кабель к антенне идет через вращающееся каоксильное соединение
Увеличить |
|
Дата: 22 Ноя 2016 22:44:26
#
Есть еще древний агрегат Inmarsat-C Trimble Navigation TNL7001 galaxy
если интересно, выложу фото потрошков.
Не знал, что компания Trimble занималась еще Inmarsat-C...
Увеличить |
|
Дата: 23 Ноя 2016 11:59:04
#
Так вот что, в таких маленьких шариках. А механизм поворота антенны можете показать?
|
|
Дата: 23 Ноя 2016 12:06:49
#
let4eg
Так вот что, в таких маленьких шариках.
В шариках может быть и всенаправленная антенна, как у Вас.
А механизм поворота антенны можете показать?
вечером выложу фото
|
|
Дата: 23 Ноя 2016 12:44:51
#
В шариках может быть и всенаправленная антенна, как у Вас.
У меня ничего нету , я подобные кожухи видел на вагонах, в Москве. Спутниковый интернет?
|
|
Дата: 23 Ноя 2016 20:33:26 · Поправил: BATONS (23 Ноя 2016 20:33:37)
#
Итальянцы ловят эмигрантов в средиземном море..
NL BURUM LES 23-NOV-2016 00:29:19 982497
--------------------------------------------------
Priority_______________Routine
Service________________[SafetyNET] SAR Coordination to circular area
Address________________210D0046 = Circular area centered at 33.0N,13.0E with radius 70 nm
Presentation___________IA5
Sequence Nr____________10417
Repetition_____________1
EGC
Message:
FM IMRCC ROME - ITALIAN COAST GUARD TO ALL SHIPS TRANSITING IN SOUTH MEDITERRANEAN SEA
BT TODAY IT HAS BEEN REPORTED A BOAT WITH ABOUT 30 MIGRANTS ON BOARD IN UNKNOWN POSITION, DEPARTED FROM SABRATAH (LYBIA) AT 12.30UTC AND DIRECT TOWARDS ITALIAN COASTS.
ALL SHIPS ARE REQUESTED TO KEEP A SHARP LOOKOUT, REPORT ANY SIGHTING/INFORMATION AND CONTACT MRCC MALTA,
RCC LIBYA OR MRCC ROME.
PHONE: +39 06 59084527 ? 59084409
FAX: +39 06 5922737 ? 59084793
E-MAIL: itmrcc@mit.gov.it
|
|
Дата: 23 Ноя 2016 20:45:57
#
let4eg
А механизм поворота антенны можете показать?
редуктор вертикального перемещения
Увеличить
привод вращение по горизонтали
Увеличить
привод вращение по вертикали
Увеличить |
|
Дата: 23 Ноя 2016 20:50:15 · Поправил: BATONS (23 Ноя 2016 20:50:29)
#
Антенна у старшего брата Tracphone F55 выглядит, конечно по солидней :)
Увеличить
Увеличить |
|
Дата: 23 Ноя 2016 21:06:34
#
Спасибо.
У первой, 2 элемента в фазе а у второй уже 12.
|
|
Дата: 24 Ноя 2016 15:00:52
#
to BATONS
.....Итальянцы ловят эмигрантов в средиземном море..
На какой частоте передача идет- INMARSAT- ????
Anton
|
|
Дата: 24 Ноя 2016 22:00:00 · Поправил: BATONS (25 Ноя 2016 14:04:08)
#
Antonin1953
На какой частоте передача идет- INMARSAT- ????
да, на информационном канале SafetyNET
|
|
Дата: 24 Ноя 2016 23:55:48
#
|
|
Дата: 25 Ноя 2016 10:25:54
#
Еще сообщение интересное... нападение пиратов у Нигерии
NAVAREA V
COASTAL WARNING S 0647/16
EAST OF CABO FRIO
CHART 1550
OSX 3 ESTABLISHED IN 23-08.12S 041-04.38W
CANCEL THIS WARNING 210000 UTC AUG 16.
ST
--------------------------------------------------
Priority_______________Urgency
Service________________[SafetyNET] Urgency Message / NAV Warning to rectangular Area
Address________________BC5ADA6E = Rectangular area bounded by 60.0S,90.0W and 30.0N,20.0E
Presentation___________IA5
Sequence Nr____________5039
Repetition_____________0
EGC Message:240100 UTC NOV 2016
TO: ALL SHIPS TRANSITING GULF OF GUINEA / OFF NIGERIA
WARNING WARNING WARNING
ON 23.11.2016 AT 0530 LT IN POSITION 03:35.4N - 005:13.6E, AROUND 61NM SW OF BAYELSA COAST, NIGERIA.
PIRATES ARMED WITH AUTOMATIC WEAPONS IN A SPEED BOAT FIRED UPON A TANKER UNDERWAY. ALARM RAISED, SSAS ACTIVATED, CREW ALERTED AND THE ONBOARD SECURITY TEAM RETURNED FIRE. THE PIRATES USING LADDER MANAGED TO BOARD THE TANKER. MASTER MADE ANNOUNCEMENT AND ALL CREW PROCEEDED TO CITADEL. AFTER TWO HOURS, THE PIRATES LEFT THE TANKER. VESSEL AND CREW ARE SAFE. NO INJURIES REPORTED.
VESSELS ARE ADVISED TO EXERCISE EXTREME CAUTION AND KEEP CLEAR OF THE POSITION GIVEN IN THIS REPORT AND MAINTAIN MAXIMUM CPA WITH ANY SHIP ACTING SUSPICIOUSLY.
EARLY ASSESSMENT / DETECTION WILL ALLOW SHIPS TO TAKE EVASIVE MEASURES TO PREVENT BOARDING AND REQUEST FOR ASSISTANCE.
ALL ATTACKS AND SUSPICIOUS SIGHTINGS SHOULD BE REPORTED.
IMB PIRACY REPORTING CENTRE
24 HOURS ANTI-PIRACY HELPLINE +603 2031 0014 FAX: +603 2078 5769
EMAIL: mailto: IMBKL@ICC-CCS.ORG // mailto:PIRACY@ICC-CCS.ORG
|
|
Дата: 25 Ноя 2016 10:30:04 · Поправил: BATONS (25 Ноя 2016 14:04:46)
#
Вообще, пираты там нападают не только у берегов всем известных Сомали...
Нападают и у берегов Индии, Малазии, Филипинн, Сингапура, Вьетнама...
Вот вчера передали Бюллетень по нападениям пиратов и инструкций как действовать при их нападении...
копирую сообщение как есть, думаю онлайн-переводчикам многие умеют пользоваться...
ANTI PIRACY SITREP MSG: P143/2016
THIS MSG IS BROADCAST BY THE 24HOUR MANNED IMB PIRACY REPORTING CENTRE (IMB PRC). THE IMB PRC CAN BE CONTACTED FROM ANYWHERE IN THE WORLD BY MASTERS REQUIRING ASSISTANCE AND TO REPORT ANY INCIDENT OF PIRACY OR ARMED ROBBERY ON. TEL: +60 3 2078 5763 FAX: +60 3 2078 5769, E-MAIL: IMBKL@ICC-CCS.ORG / PIRACY@ICC-CCS.ORG. THE CENTRE'S 24 HOURS ANTI PIRACY HELPLINE IS: +60 3 2031 0014.
THIS BROADCAST WARNS SHIPS OF PIRACY AND ARMED ROBBERY PRONE AREAS IN WATERS OF EAST AFRICA, THE INDIAN SUB CONTINENT, SOUTH EAST AND FAR EAST ASIA.
WARNINGS/OVERVIEW:
SOMALI PIRACY
ATTACKS RELATED TO SOMALI PIRATES HAVE GREATLY REDUCED. HOWEVER, THE RISK OF BEING APPROACHED OR ATTACKED STILL EXISTS. VESSELS ARE ADVF OF OMAN AND OFF THE EASTERN, AND SOUTHERN SOMALI COAST. IN THE PAST VESSELS HAVE BEEN ATTACKED OFF KENYA, TANZANIA, SEYCHELLES, MADAGASCAR, MOZAMBIQUE AS WELL AS IN THE INDIAN OCEAN AND OFF THE WEST AND SOUTH COASTS OF INDIA AND WEST MALDIVES. INCIDENTS G TO AGGRESSIVELY APPROACH MERCHANT VESSELS. SOME OF THE FISHERMEN MAY BE ARMED TO PROTECT THEIR CATCH AND THEY SHOULD NOT BE CONFUSED WITH PIRATES.
SOUTH CHINA SEA AND SURROUNDING WATERS - A NUMBER OF HIJACKINGS HAVE BEEN REPORTED SINCE APRIL 2014. PIRPECTED CRIMINALS IN MALAYSIA AND INDONESIA. THE IMB PRC IS MONITORING THE SITUATION.
INDIAN COAST GUARD ADVISORY:
INDIAN AUTHORITIES ADVISORY INDICATED THAT DENSE FISHING ACTIVITY MAY BE ENCOUNTERED OFF THE WEST COAST OF INDIA. GENERALLY LOCAL FISHING ADVISORY:
THE INDONESIAN MARINE POLICE AND IMB CONTINUE TO COOPERATE TO DISCUSS VARIOUS ISSUES. SHIPS ARE ADVISED TO MAINTAIN STRICT ANTI PIRACY WATCHES IN INDONESIAN WATERS PARTICULARLY DURING THE NIGHT. PIRATES IN THESE WATERS WILL NORMALLY ABORT ANY ATTEMPTED ATTACK ONCE SPOTTED BY CREW MEMBERS AND ALARM SOUNDED.
INDONESIAN MARINE POLICE LATEST ADVISORY - INDONESIAN MARINE POLICE ADVISE ALL SHIPS INTENDING TO ANCHOR TO DO SO AT/NEAR THE FOLLOWING AREAS WHERE INDONESIAN MARINE POLICE WILL CONDUCT PATROLS. DUE TO LIMITED ASSETS, IT IS EASIER FOR THEM TO CONDUCT PATROLS AND KEEP THE MENTIONED AREA SAFE IF ALL VESSELS ARE IN THE SAME LOCATION.
1. BELAWAN AT POSITION : 03:55.00N-098:45.30E
2. DUMAI AT POSITION : 01:42.00N-101:28.00E
3. NIPAH AT POSITION : 01:07.30N-103:37.00E
4. TANJUNG PRIOK AT POSITION: 06:00.30S-106:54.00E
5. GRESIK AT POSITION : 07:09.00S-112:40.00E
6. TABONEO AT POSITION : 04:41.30S-114:28.00E
7. ADANG BAY AT POSITION : 01:40.00S-116:40.00E
8. MUARA BERAU AT POSITION : 00:17.00S-117:36.00EТам
9. MUARA JAWA AT POSITION : 01:09.00S-117:13.00E
10. BALIKPAPAN AT POSITION : 01:22.00S-116:53.00E
11. BINTAN ISLAND AT POSITION: 01:21.00N - 104:29.00E
MALAYSIAN MARITIME ENFORCEME TO REPORT ALL ACTUAL AND ATTEMPTED ATTACKS AND SUSPICIOUS SIGHTINGS ESPECIALLY VESSELS WITHOUT AIS POSITION AND BEHAVING SUSPICIOUSLY TO THE LOCAL AUTHORITIES AND THE IMB PIRACY REPORTING CENTRE IMMEDIATELY SO THAT THE AUTHORITIES CAN RESPOND.
IMB PRC ADVISORY:
GENERAL ADVISORY FOR SHIPS TRANSITING CELEBES SEA / SULU SEA / OFF SIBUTU ISLAND, TAWI TAWI, PHILIPPINES IN VIEW OF THE LATEST AND FIRST KIDNAPPING INCIDENT ON 20.10.2016 INVOLVING A MERCHANT SHIP OFF SIBUTU ISLAND, PHILIPPINES. SHIPS ARE ADVISED TO AVOID THIS AREA AND SHOULD CONSIDER USING THE ROUTE WEST OF KALIMANTAN / WEST SIDE OF SABAH / SARAWAK INSTEAD.
PAST RECENT KIDNAPPING INCIDENTS INVOLVED TUGS AND FISHING BOATS ONLY.
REPORTED ATTACKS RECEIVED IN THE LAST 24 HOURS
23.11.2016: 0150 LT: POSN: 10:15.6N - 107:00.2E, VUNG TAU ANCHORAGE, VIETNAM.
TWO DUTY CREW ON BOARD AN ANCHORED BULK CARRIER NOTICED A FISHING BOAT SLOWLY APPROACHING THE VESSEL. THE BOAT CIRCLED THE VESSEL AND THEN STOPPED NEAR THE BOW. ONE CREW STAYED NEAR THE FORECASTLE TO KEEP WATCH ON THE BOAT. UNKNOWN TO THE CREW ANOTHER BOAT HAD COME ALONGSIDE THE VESSEL NEAR THE ACCOMMODATION. TWO ROBBERS ARMED WITH KNIVES BOARDED THE VESSEL AND STARTED STEALING SHIP'S STORES. AS THE SECOND CREW MADE HIS ROUTINE ROUNDS THE ROBBERS CONFRONTED AND THREATENED HIM WITH THE KNIFE. THE DUTY CREW RETREATED INTO THE ACCOMMODATION AND RAISED THE ALARM, RESULTING IN THE ROBBERS ESCAPING. INCIDENT REPORTED TO PORT CONTROL VIA VHF.
15.11.2016: 0100 - 0300 LT: POSN: 01:25N - 104:41E, AROUND 13NM NE OF TANJUNG BERAKIT, PULAU BINTAN, INDONESIA.
UNNOTICED, AN UNKNOWN NUMBER OF ROBBERS BOARDED AN ANCHORED HEAVY LOAD CARRIER, STOLE SHIP'S SPARES AND ESCAPED. THEFT NOTICED BY CREW ON ROUTINE ROUNDS.
15.07.2016: 0500 LT: POSN: 00:17.5S - 117:40.4E, MUARA BERAU ANCHORAGE, SAMARINDA, INDONESIA.
DUTY CREW NOTICED ONE ROBBER WITH LONG KNIVES ONBOARD AN ANCHORED BULK CARRIER AND ANOTHER 3-4 ROBBERS IN THE BOAT. THE DUTY CREW RETREATED INTO THE ACCOMMODATION AND RAISED THE ALARM, RESULTING IN THE ROBBERS ESCAPING WITHOUT STEALING ANYTHING.
SUSPICIOUS SIGHTINGS/INCIDENTS RECEIVED IN THE LAST 24 HOURS
NIL
GULF OF ADEN/EAST AFRICA/ARABIAN SEA/INDIAN OCEAN: ATTACKS HAVE REDUCED BUT THE THREAT IS STILL PRESENT.
PAST ATTACKS ATTRIBUTED BY SOMALI PIRATES REPORTED AT GULF OF ADEN/SOUTHERN RED SEA/BAB EL MANDEB TSS/OFF YEMEN, OFF OMAN/GULF OF OMAN/OFF SOMALIA/OFF KENYA/OFF TANZANIA/OFF MOZAMBIQUE/MOZAMBIQUE CHANNEL/OFF MADAGASCAR/OFF SEYCHELLES/OFF WESTERN MALDIVES/OFF WESTERN INDIA/ARABIAN SEA/INDIAN OCEAN INCIDENTS OF PIRACY AND ARMED ROBBERY REPORTED FOR ABOVE AREAS FROM 17.11.2016 TO 23.11.2016
NO INCIDENTS REPORTED TO BE ADDED
SOUTH EAST AND FAR EAST ASIA: INCIDENTS IN THESE WATERS TEND TO BE LOW LEVEL ROBBERY INCIDENTS CARRIED OUT BY ROBBERS ARMED WITH KNIVES AND AT TIMES GUNS. THE INCIDENTS ARE CARRIED OUT MAINLY AT ANCHOR AND DURING THE HOURS OF DARKNESS. A NUMBER OF SMALL PRODUCT TANKERS HIJACKINGS HAD ALSO OCCURRED IN THE PAST. SHIPS ARE ADVISED TO MAINTAIN STRICT ANTI PIRACY WATCHES ESPECIALLY AS THE ROBBERS/PIRATES TEND TO RETREAT ONCE SPOTTED.
CHINA: TIANJIN / CAOFEIDIAN - INCIDENTS MOSTLY AT ANCHORAGE AREA.
INCIDENTS OF PIRACY AND ARMED ROBBERY REPORTED FOR ABOVE AREAS FROM 17.11.2016 TO 23.11.2016
NO INCIDENTS REPORTED TO BE ADDED
INDONESIAN PORTS AND WATERS: INCIDENTS HAVE BEEN REPORTED OFF TANJUNG PRIOK (JAKARTA) / BELAWAN / KARIMUN ISLAND / BINTAN ISLAND / NIPAH / BATU AMPAR / BATAM / SAMARINDA. BE VIGILANT IN OTHER AREAS AS ATTACKS MAY HAVE GONE UNREPORTED. INDONESIAN MARINE POLICE RECENT ACTIONS HAVE REDUCED SOME ATTACKS IN SOME LOCATIONS. HOWEVER, SHIPS ARE ADVISED TO CONTINUE TO REMAIN VIGILANT UNTIL A CLEARER PICTURE IS SEEN.
NEW INCIDENT REPORTED - PLEASE SEE ABOVE UNDER REPORTED ATTACKS IN THE LAST 24 HOURS
INCIDENTS OF PIRACY AND ARMED ROBBERY REPORTED FOR ABOVE AREAS FROM 17.11.2016 TO 23.11.2016
19.11.2016: 0240 LT: POSN: 00:15.0S - 117:34.8E, MUARA BERAU ANCHORAGE, INDONESIA.
DURING CARGO OPERATIONS, DUTY CREW ON ROUTINE ROUNDS ONBOARD AN ANCHORED BULK CARRIER, NOTICED THE FORECASTLE STORE DOOR OPEN AND THE PADLOCK BROKEN. UPON APPROACHING THE STORE, SEVERAL ROBBERS ARMED WITH LONG KNIVES WERE SEEN STEALING SHIP'S STORES. THE DUTY CREW SHOUTED AT THE ROBBERS, RAISED THE ALARM AND RETREATED TOWARDS THE ACCOMMODATION. SEEING THE ALERTED CREW, THE ROBBERS ESCAPED WITH THE STOLEN STORES. INCIDENT REPORTED TO THE SECURITY GUARDS WHO NOTIFIED THE LOCAL POLICE. MASTER CALLED THE PORT AUTHORITIES, BUT RECEIVED NO RESPONSE. MASTER INSTRUCTED THE 2/O TO CROSS CHECK THE STEVEDORES ID CARDS WITH THE AUTHORIZED LIST. THIS REVEALED ONE UNAUTHORIZED PERSON, WHO ATTACKED THE 2/O WITH A KNIFE. THE AGENT AND THE 2/O WERE ABLE TO AVERT THE ATTACK. THE ARMED PERSON JUMPED OVERBOARD AND ESCAPED.
MALAYSIA
TANJUNG PIAI - ATTACKS FALLEN BUT SHIPS ADVISED TO REMAIN VIGILANT.
OFF SABAH: MILITANT ACTIVITIES RESULTING IN A NUMBER OF TUGS/BARGES/FISHING VESSELS BEING ATTACKED AND CREWS KIDNAPPED.
INCIDENTS OF PIRACY AND ARMED ROBBERY REPORTED FOR ABOVE AREAS FROM 17.11.2016 TO 23.11.2016
19.11.2016: 1930 LT: POSN: 04:49.15N - 118:46.22E, AROUND 8.7NM SOUTH OF MERABUNG, LAHAD DATU, SABAH, MALAYSIA.
FIVE ARMED PERSONS WEARING MASKS, IN A SMALL BOAT, BOARDED A FISHING VESSEL ENGAGED IN FISHING ACTIVITIES. THEY STOLE CREW PERSONAL BELONGINGS AND AN OUTBOARD ENGINE. BEFORE ESCAPING, THEY KIDNAPPED TWO CREW MEMBERS. MALAYSIAN AUTHORITIES ARE INVESTIGATING THE INCIDENT.
MALACCA STRAITS: ALTHOUGH THE NUMBER OF ATTACKS HAS DROPPED DUE TO INCREASE AND AGGRESSIVE PATROLS BY THE LITTORAL STATES AUTHORITIES, VESSELS ARE ADVISED TO CONTINUE TO REMAIN VIGILANT WHILE TRANSITING THESE WATERS.
INCIDENTS OF PIRACY AND ARMED ROBBERY REPORTED FOR ABOVE AREAS FROM 17.11.2016 TO 23.11.2016
NO INCIDENTS REPORTED TO BE ADDED
PHILLIPINES
SUSPICIOUS SIGHTINGS/INCIDENTS
20.11.2016: 0720 LT: POSN: 05:34.8N - 119:47.9E, AROUND 13NM SSE OF PEARL BANK, PHILIPPINES.
PERSONS ARMED WITH GUNS IN A SPEEDBOAT APPROACHED A BULK CARRIER UNDERWAY FROM ASTERN. MASTER RAISED THE ALARM, COMMENCED EVASIVE MANOEUVERS, INCREASED SPEED, RAISED THE GENERAL ALARM, ALERTED ALL SHIPS IN THE VICINITY AND OPENED COMMUNICATIONS WITH THE PHILIPPINES COAST GUARD. THE BOAT CLOSED TO A DISTANCE OF 100 METERS. SEEING THE ALERTED CREW AND HEARING THE MASTERS COMMUNICATION OVER THE PA SYSTEM THE PERSONS ABORTED THE APPROACH AND MOVED AWAY.
16.11.2016: 1100 LT: POSN: 04:23.4N - 119:37.0E, AROUND 17.8NM SSE OF SIBUTU ISLAND, PHILIPPINES.
FIVE PERSONS WEARING MASKS, AND POSSIBLY ARMED, IN A WHITE SPEED BOAT WITH TWO OUTBOARD ENGIPORTED TO PHILIPPINE NAVY AND A WARSHIP ARRIVED AT THE AREA.
SINGAPORE STRAITS
SHIPS ARE ADVISED TO REMAIN VIGILANT. ATTACK / INCIDENTS OCCURRED NORMALLY AT NIGHT.
INCIDENTS OF PIRACY AND ARMED ROBBERY REPORTED FOR ABOVE AREAS FROM 17.11.2016 TO 23.11.2016
NO INCIDENTS REPORTED TO BE ADDED
SOUTH CHINA SEA: OFF TIOMAN ISLAND / PULAU AUR, MALAYSIA / OFF MANGKAI ISLAND / NATUNA ISLAND /ANAMBAS ISLAND / SUBI BESAR. NO RECENT INCIDENTS REPORTED HOWEVER IN THE RECENT PAST VESSELS HAVE BEEN HIJACKED PARTICULARLY GAS OIL/DIESEL TANKERS. VESSELS ADVISED TO BE VIGILANT WHILE TRANSITING THESE WATERS.
INCIDENTS OF PIRACY AND ARMED ROBBERY REPORTED FOR ABOVE AREAS FROM 17.11.2016 TO 23.11.2016
NO INCIDENTS REPORTED TO BE ADDED
VIETNAM
INCREASED IN ATTACKS AT VUNG TAU
NEW INCIDENT REPORTED - PLEASE SEE ABOVE UNDER REPORTED ATTACKS IN THE LAST 24 HOURS
INCIDENTS OF PIRACY AND ARMED ROBBERY REPORTED FOR ABOVE AREAS FROM 17.11.2016 TO 23.11.2016
NO INCIDENTS REPORTED TO BE ADDED
INDIAN SUB-CONTINENT
BANGLADESH (CHITTAGONG ANCHORAGES AND APPROACHES): ROBBERS TARGETTING SHIPS AT ANCHOR OR PREPARING TO ANCHOR.
INCIDENTS OF PIRACY AND ARMED ROBBERY REPORTED FOR ABOVE AREAS FROM 17.11.2016 TO 23.11.2016
NO INCIDENTS REPORTED TO BE ADDED
INDIA
SIKKA AND KANDLA - SHIPS ARE ADVISED TO REMAIN VIGILANT.
INCIDENTS OF PIRACY AND ARMED ROBBERY REPORTED FOR ABOVE AREAS FROM 17.11.2016 TO 23.11.2016
NO INCIDENTS REPORTED TO BE ADDED
IMB MARITIME SECURITY HOTLINE:
THE IMB PRC'S DEDICATED HOTLINE FOR SEAFARERS, PORT WORKERS, SHIPPING AGENTS, SHIPYARD PERSONNELS, BROKERS, STEVEDORES AND ALL CONCERNED PARTIES ENABLES THEM TO REPORT OF ANY INFORMATION THAT THEY MAY HAVE SEEN / HEARD / KNOWN OF, ETC. RELATING TO ANY MARITIME OR OTHER ILLEGAL CRIMES INCLUDING SECURITY THREATS. ALL INFORMATION RECEIVED WILL BE TREATED IN STRICT CONFIDENCE AND WILL BE PASSED ON TO THE RELEVANT AUTHORITIES FOR THEIR ACTION. MARITIME CRIME AND SECURITY CONCERNS US ALL AND WITH YOUR HELP, WE CAN TRY TO MINIMISE THE RISKS AND HELP SAVE LIVES AND PROPERTY.
THE MARITIME SECURITY HOTLINE CAN BE CONTACTED 24 HOURS A DAY, EVERY DAY AT: -
EMAIL: IMBSECURITY@ICC-CCS.ORG OR TEL: +603 2031 0014; FAX: +603 2078 5769
REMEMBER: YOUR INFORMATION MAY SAVE LIVES. PLEASE CIRCULATE WITHIN YOUR CREW.
THE IMB PRC WISHES ALL SEAFARERS A SAFE AND SECURE VOYAGE.
|
Реклама Google |
|